2019 áprilisában kezdetét vette a Eiffel Műhelyház névre keresztelt kőbányai komplexum próbaüzeme, vagyis a közönségforgalmi terek megnyitása és az első opera- és balettelőadások bemutatása.
Az Opera korszerűsítésének legnagyobb és legszembetűnőbb fejezete az új játszóhely, raktár és látogatóközpont, vagyis az Eiffel Műhelyház kialakítása. Az épülettel infrastruktúrát és próbarendet érintő problémák egyaránt megoldódnak majd.
A 1555/2015. számú kormányhatározat értelmében a Magyar Állami Operaház 2016-ban megkezdte az elmúlt évtizedek legnagyobb volumenű beruházását: a MÁV hajdani Északi járműjavítójának épületeiben létrehozza új logisztikai központját, az Eiffel Műhelyházat.
Az Eiffel-csarnokot valójában Feketeházy János (1842 – 1927) tervezte, akit a magyar építészet egyik szürke eminenciásaként is emlegethetnénk. A vágsellyei születésű tervező a bécsi, majd a zürichi műegyetemen tanult. 1866-ban gyakornokként részt vett a Boszporusz-csatorna és a wien-stadlaui Duna-híd tervezésében. A kiegyezés után hazatért, és 1873-tól a Magyar Királyi Államvasutaknál kapott beosztást.
Bár az elképzelés részletei változtak, egy dolog a projekt első percétől biztos: az Eiffel Műhelyház tiszteleg majd az épület vasutas múltja előtt, és egy gőzmozdony kiállításával fogja minden nap emlékeztetni az odalátogatókat az egykor a járműjavítóban folyó munkálatokra. És ha még csak egyetlen mozdonyról volna szó…