Tovább a tartalomhoz

A Tercett-Trió 2021. március 8-i, nőnapi kamarakoncertjén francia zeneszerzők kapták a főszerepet: Delibes, Ravel és Saint-Saëns művei mellett ritkábban hallható komponisták alkotásait is hallhatták a közvetítés nézői. A műsor 20:00 órától volt látható a Facebookon és az Origón.

Az Opera Kórus műsorában az elsősorban operáiról és balettjeiről híres Léo Delibes (1836–1891) Le Rossignol (A csalogány) és az impresszionizmust az improvizációval vegyítő André Caplet (1878–1925) Viens! Une flute invisible (Jöjj! Egy láthatatlan síp) című dalát Töreky Katalin adta elő Gjorgjevic Dóra fuvola- és Andrássy-Neuenstein Krisztina zongorakíséretével. A folytatásban a 20. század első évtizedeinek legnagyobb francia zeneszerzője, Maurice Ravel (1875–1937) hangszerkíséret nélküli Trois chansons (Három dal) című ciklusát Mitrasca Rebeka-Asztrid, Pap Nikoletta, Dévényi Judit, Kádár Ágota, Ladjánszki László, Somogyi Balázs, Sebestyén Pál és Forgács Péter tolmácsolásában hallhatta az online közönség.

Az Opera Zenekar művészei szintén megszólaltattak Ravel-műveket: Vonósnégyesének I. tételét Závodszky Magdolna (I. hegedű), Fenyő Katalin (II. hegedű), Lukács Attila (brácsa) és Zacher Wambach Tibor (gordonka), a Lúdanyó meséi szvit három részletét, valamint az OperaLive-sorozatban gyakran szereplő Camille Saint-Saëns (1835–1921) Danse macabre (Haláltánc) című szimfonikus költeményét Balog Evelin (fuvola), Káli-Fonyódi Fruzsina (oboa), Pálfi Csaba (klarinét), Fábry Bálint (fagott) és Tóth Bálint (kürt) adta elő. A műsorban a francia zenei szcéna egyik kiemelkedő szereplője, a sokoldalú Charles Koechlin (1867–1950) egy műve is helyet kapott. Trió fuvolára, klarinétra és fagottra című szerzeménye Scheuring Kata (fuvola), Pálfi Csaba (klarinét) és Bánfi József (fagott) előadásában hangzott el.

A közvetítés visszanézhető ITT.

Fotó: Nagy Attila