Threestyle


Modern balett-est két részben
Budapest Táncfesztivál
A Magyar Nemzeti Balett Threestyle című új modern estje három meghatározó koreográfus-egyéniség munkáját mutatja be: Hans van Manen klasszikus balettet és modern táncot ötvöző tüzes 5 tangóját, Sharon Eyal Bedroom Folk című kísérletező, szuggesztív, táncnyelveket szintetizáló, mégis egyénített karaktereket felmutató koreográfiáját követően az amerikai William Forsythe A tökéletesség szédítő ereje című művét láthatják. A mű főhajtás a klasszikus technika előtti, és mára az egyik legnagyobb kihívásokat támasztó rövid balettnek számít.
Hans van Manen azon kevés koreográfusok közé tartozik, akinek a klasszikus balett és modern tánc, illetve más mozgástechnikák ötvözésével sikerült széles körben népszerűvé tennie a modern balettet. Az 5 tangó Astor Piazzolla zenéjére készült. A műből, amely igazi közönségkedvenc, árad a tüzes energia. Tangó, egy kis extrával. A koreográfia kerüli a megszokott sztereotipikus mozdulatokat: a hét párra komponált elegáns táncműben a klasszikus balett hűvös formalitása olvad össze a modern táncnyelv elemeivel, miközben a darab mélyen gyökerezik a tangó és Piazzolla szenvedélyességében és drámaiságában.Sharon Eyal és Gai Behar a mai kortárs táncművészet egyik legizgalmasabb, legeredetibb alkotópárosa. A jeruzsálemi születésű Eyal 2013-ban alakította meg saját együttesét, a L-E-V Companyt. Alkotó- és élettársa Gai Behar tel-avivi DJ. 2015-ben készítették el a Holland Táncszínház (NDT 1) számára a Bedroom Folkot. Az alig félórás darabban egyenlő arányban kap hangsúlyt a zene, a tánc és a fény. A letisztult, egyedi formavilágú, egzotikus táncelemeket ötvöző, szuggesztív színekkel és megvilágításokkal operáló alkotás különleges, magával ragadó atmoszférája egyszerre komoly és bolondos. Egy rendezett káosz, mely a jövőbe mutat. William Forsythe amerikai balettművész és koreográfus a Stuttgarti Balettnél kezdett önálló műveket alkotni. Legnagyobb példaképének Balanchine-t tekintette. Műveire jellemző, hogy a klasszikus technikából indul ki, de akár a szélsőségekig képes tovább gondolni azt. Ennek példája A tökéletesség szédítő ereje című 11 perces darab is, amely három női és két férfi táncosra készült: szólók, pas de deux-k, pas de trois-k és együttesek váltakoznak cselekmény nélkül Schubert IX. „Nagy” szimfóniájának virtuóz és fennkölt utolsó tételére.

Részletek

Helyszín
Müpa Fesztivál Színház
Dátum
2019. február 26.
Kezdés ideje
19:00
Befejezés ideje
20:30

5 tangó

Balett egy felvonásban

Szereposztás

Szóló pár lány
N.N.
Szóló pár fiú
N.N.
Pas de quatre lányok
N.N.
Pas de quatre fiúk
N.N.

Alkotók

Koreográfus
Hans van Manen
Zeneszerző
Astor Piazzolla
Világítástervező
Jan Hofstra
Betanító balettmester
Rachel Beaujean
Próbavezető balettmester
Rujsz Edit / Szirb György

Bemutató
2017. október 20.

Bedroom Folk

Balett egy felvonásban
MAGYARORSZÁGI BEMUTATÓ

Szereposztás

1. lány
N.N.
2. lány
N.N.
3. lány
N.N.
4. lány
N.N.
1. fiú
N.N.
2. fiú
N.N.
3. fiú
N.N.
4. fiú
N.N.

Alkotók

Alkotó
Sharon Eyal
Társalkotó
Gai Behar
Hangmester és zeneszerző
Ori Lichtik
Világítástervező
Thierry Dreyfus
Jelmeztervező
Rebecca Hytting
Betanító és színpadra állító balettmester
Olivia Ancona
Próbavezető balettmester
Venekei Marianna

A tökéletesség szédítő ereje – The Vertiginous Thrill of Exactitude

Balett egy felvonásban
Magyarországi bemutató

Szereposztás

1. lány
N.N.
2. lány
N.N.
3. lány
N.N.
1. fiú
N.N.
2. fiú
N.N.

Alkotók

Koreográfus
William Forsythe
Zeneszerző
Franz Schubert
Díszlet- és világítástervező
William Forsythe
Jelmeztervező
Stephen Galloway
Műszaki felügyelő
Sebastian Rietz
Betanító balettmester
Agnes Noltenius / Amy Raymond
Próbavezető balettmester
Rujsz Edit

Előadások

2019. február 25., hét, 19:00
2019. február 26., kedd, 19:00
2019. február 28., csüt, 19:00