Benjamin Bayl


karmester

Benjamin Bayl otthonosan mozog a modern és a historikus repertoárban, a szimfonikus és kamarazenekarok mellett operaházakkal is együttműködik: Európa, Ázsia és Ausztrália nagyvárosaiban egyaránt dolgozik. Az utóbbi években nagy sikerrel mutatkozott be többek között a Mahler Kamarazenekar (Musikfest Berlin a Berlini Filharmóniával és a Ruhrtriennale Festival keretében), a Royal Philharmonic Orchestra, az Orchestre Symphonique et Lyrique de Nancy, az RTV Szlovén Szimfonikus Zenekar, az Orchestra Haydn di Bolzano, a Wroclawi Barokk Zenekar, a Collegium Vocale Gent és számos más zenekar meghívására. Bayl alapítója és művészeti vezetője Ausztrália új historikus zenekarának, a seventeen88-nak, továbbá az Odissea egyik művészeti vezetője. A London's Orchestra of the City művészeti igazgatója volt hat évadon át, a Saraband Consorté pedig hosszabb ideig. A King's College Cambridge első ausztrál orgonatudósaként pályája elején Fischer Ivánhoz és a Budapesti Fesztiválzenekarhoz csatlakozott, ezt követően karmesteri tanulmányokat végzett a Royal Academy of Music növendékeként; Budapesten Fischer Ivánnal továbbra is dolgozik, ahogy a Konzerthaus Orchester Berlinnel is. A Gabrieli Consort and Players helyettes művészeti igazgatója volt három szezonon át. Ami az operarepertoárját illeti, vezényelte többek között a Staatsoper Berlin / Akademie für Alte Musik Berlin (A tündérkirálynő / AscheMond), a Királyi Dán Opera (Don Giovanni), a Taipei Szimfonikus Zenekar (Titus kegyelme), a Teatro Communale di Sassari (Carmen), az English Touring Opera (Ariodante) előadásait. Oratorikus munkák közül gyakran vezényli Bach, Händel, Haydn és Mozart műveit historikus és modern zenekarokkal egyaránt. Benjamin Bayl tartós kapcsolatot épített ki a vezető operaházakkal, így Bécs, London, Amszterdam, Párizs, Madrid, Barcelona, Valencia, Strasbourg, Koppenhága és Sydney dalszínházai várják vissza.