Puccini: Manon Lescaut

Puccini képzeletét megragadta Manon Lescaut és des Grieux lovag szerelmi története, melyben a hősök egymásért szembeszállnak a társadalmi elvárásokkal és az elfogadott erkölcsi törvényekkel, hiszen a komponista saját életében is hasonlóan szenvedélyes történet zajlott: Elvira Bonturihoz kötődő hatalmas érzelmeket megmozgató viszonya, mely az olasz törvények szigora miatt nem válhatott hivatalosan házassággá, töltötte be az életét. Többen megpróbálták lebeszélni a témáról, nemcsak érintettsége okán, de Massenet Manonjának hatalmas sikere miatt is, de őt szerencsére nem lehetett eltántorítani, és megszületett első országos sikert arató műve, amely csakhamar meghódította a világ színpadait. Az operát Szabó Máté rendezésében láthatja újra a közönség. Bővebben: http://www.opera.hu/musor/megtekint/manon-lescaut-2018/ Premier: 2019. május 18. Puccini's imagination was captivated by the love story of Manon Lescaut and the Chevalier des Grieux, in which the protagonists defy social norms and the accepted moral law in order to be with each other, as a similar tale of passion had taken place in the composer's own life: his affair with Elvira Bonturi, a liaison that stirred enormous emotions in him but which, owing to the strictness of Italian law, could not become an official marriage, filled his life. More than one associate tried to talk him out of using the subject, not only because of his own personal proximity to it, but because of the tremendous success of Massenet's own Manon as well. Fortunately, however, Puccini could not be swayed, and his first nationwide success was born, which was soon conquering stages all over the world. The audience will get to see this work once again, this time in a production directed by Máté Szabó. More: http://www.opera.hu/musor/megtekint/manon-lescaut-2018/?lan=en Premiere. 18 May 2019

Related articles

Carl Orff: Carmina Burana

Carl Orff: Carmina Burana O Fortuna. Carl Orff leghíresebb művének elsöprő erejű kezdőmotívumait mindenki ismeri. Azt azonban már kevesen tudják, hogy a Carmina burana nem oratorikus mű, hanem kimondottan színpadra szánt alkotás. Ez a darab latin nyelvű alcíméből is világosan kiderül: „világi dalok szólóénekesekre és kórusra, hangszerkísérettel és mágikus képekkel”. Bogányi Tibor számos alkalommal dirigálta már a művet, és lassanként egy szcenizált előadás víziója született meg benne. A három szólista, a Magyar Nemzeti Balett három művésze és a monumentális, közel 100 fős énekkar köré lélegzetelállító látványt álmodnak az alkotók az Erkel színpadára: hat projektoron és LED-falakon elevenednek majd meg a 3D-s „mágikus képek”. Karmester, koncepció: Bogányi Tibor Szoprán: Miklósa Erika / Rácz Rita Tenor: Horváth István Bariton: Szegedi Csaba / Haja Zsolt Közreműködnek A Magyar Állami Operaház Gyermekkara Táncművészek: Vila M. Ricardo / Szegő András / Gyarmati Zsófia / Bajári Levente / Oláh Zoltán / Popova Aleszja Bevezető: Dolmány Attila / Bordó Sárkány Régizene Rend Alkotók Koncepció: Bogányi Tibor / Könnyű Attila / Zászkaliczky Ágnes Művészeti vezető: Bogányi Tibor / Zászkaliczky Ágnes Karmester, rendező: Bogányi Tibor 3D vizuális látványvetítés: Freelusion Koreográfus, vizuális látványtervező: Papp Tímea Vezető grafikus: Herczeg Ádám Jelmeztervező: Szelei Mónika Karigazgató: Csiki Gábor A gyermekkar vezetője: Hajzer Nikolett Bemutató 2018. szeptember 22. Bővebben: http://www.opera.hu/musor/megtekint/carmina-burana-2018/ More details: http://www.opera.hu/musor/megtekint/carmina-burana-2018/?lan=en

Mozart: A kairói lúd, avagy A rászedett vőlegény I L’oca del Cairo, ossia Lo sposo deluso

A Szöktetés a szerájból sikere után Mozart két opera komponálásába is belekezdett, de mindkettőt abbahagyta. A kairói lúd, illetve A rászedett vőlegény című két töredékes komédiát tekinthetjük a Figaro és a Così előfutárának is, és olykor még a Don Giovanni világára is ráismerhetünk. A töredékek Mozart életében nem kerültek színre, halála után viszont több sikeres pasticcio, azaz több zenés mű részleteiből összegyúrt előadás is született belőlük. Bemutató 2019. április 14. Bővebben: http://www.opera.hu/musor/megtekint/a... After the success of Die Entführung aus dem Serail, Mozart set himself to composing two new operas, but gave up on both of them. In terms of style. We can regard the two fragmentary comedies L'oca del Cairo and Lo sposo deluso as precursors to Figaro and Così, and at times even the world of Don Giovanni is discernable. The completed parts were never staged in Mozart's lifetime, but since his death, however, several successful pasticcios, meaning performances sewn together from excerpts from multiple musical works, have been made. Premiere: 14 Aprils 2019 More: http://www.opera.hu/musor/megtekint/a...

Comments