Elkészültek az operaház közösségi image filmjei

Cikk borítókép

Megtisztelve érezzük magunkat. Az Operaház videopályázatán 18 és 35 év közötti fiatalok ragadtak kamerát, és öltek hosszú órákat, talán napokat a munkába, hogy elkészítsék 2015/16-os évadunk közösségi ajánló kisfilmjét. Elkényeztet bennünket közönségünk: nem csak egész csapatok vették a fáradtságot, hogy az Operaházról forgassanak, de a színvonal is messze felülmúlta reményeinket. 

Tíz egyetem művészeti és kommunikácós karain hirdették ki felhívásunkat (SZFE, MOME, BKF, ELTE, PPKE, PTK, DE, SZTE, BME, Corvinus), Facebookon is több mint 500 ezer emberhez jutottunk el, melynek eredményeként az értelemszerűen legforgalmasabb műsor aloldal és a régóta nagyon várt A hattyúk tava aloldala után a pályázati kiírás volt az Opera.hu leglátogatottabb pontja. Olyan orgánumok foglalkoztak a témával mint a HVG.hu, az Index.hu, az Origo.hu, a Kreativ.hu, a Film.hu vagy a Fidelio.hu, hogy csak a legfontosabbakat említsük. A shortlistre végül hosszas mérlegelés után beválogatott három alkotás bármelyike megérdemelné a díjat, a nagynevű szaktekintélyekből álló zsűrinek mégis választania kellett.

A nyertes pályamű Cristescu Julianna és Budai Balázs alkotása lett, így egyikük elutazhat az Operaház társulatával Japánba, és a jövő évadban több kisfilmet is készíthet majd YouTube-csatornánkra és Facebook-oldalunkra.

Azonban igazságtalan volna, ha nem kapna ugyanekkora publicitást a másik két shortlistre válogatott kisfilm is: Kutrik Lilian és Kutrik László, valamint Németh László művét különdíjjal jutalmazta a zsűri, az eredetileg meghirdetetten felül megbecsülése jeléül a csapat tagjainak két-két fős tiszteletjegyet ajánlott fel az Operaház vezetése a jövő évadbeli West Side Story c. előadás bemutatójára.

Büszkék vagyunk az alkotókra – a díjazottakra és be nem jutottakra egyaránt, mert bebizonyították, hogy igenis vannak ma Magyarországon olyan 18 és 35 év közötti fiatalok, akik annyira szívügyüknek tekintik az Operát, hogy akár filmet is készítenek a következő évadáról. A közösségi image filmek elkészülte így talán még a tavaly Cannes-ban is többszörösen elismert "nagy" filmünknél is közelebb áll a szívünkhöz. Mert ezt ajándékba kaptuk.


További híreink