Július 6-tól Hatos kártya – Csúcsot döntött az opera

Cikk borítókép
Bérletértékesítés tekintetében csúcsot döntött az Opera – a 2014/15-ös évadhoz képest még négyezerrel no?tt az eladott bérletek száma. A 2012-es bázisévhez viszonyítva 97%-os növekedést ért el az intézmény, míg a nézo?szám 197%-kal csaknem kétszeresére emelkedett. Újdonságként július 6-tól vásárolható a Hatos kártya, miközben már megnyílt a jegyvásárlás lehetősége az ősszel induló szezonra. A most záruló évad számos sikerén túl kilenc kreatív- és reklámszakmai díjat söpört be a dalszínház – köztük imázsfilmjével a Cannes-i fekete és ezüst Delfineket.

A Magyar Állami Operaház a 2015/16-os szezonjára 33bemutatóval és 72 különleges eseménnyel készül; közel harmincezer eladott bérlettel indítja az új évadot. A bérletezés eddigi eladási mutatói szerint további 3220 törzsvásárlóval bővült az Opera és az Erkel Színház állandó rajongótábora. Az intézmény bérletváltási időszaka június 30-ánbefejeződött, az eladási mutató azonban úgy is meghaladja az összes korábbi esztendőét, hogy bizonyos bérlettípusok értékesítése még nem zárult le. A repertoárújításnak és az intézmény – még szélesebb közönség felé – nyitásának köszönhetően a jövő évadban immár biztosan 28.489 eladott bérlettel várja látogatóit az Operaház és az Erkel Színház, ám még tízféle bérlettípus váltható az Opera Értékesítési Centrumában a márciusban meghirdetett 61-ből. Köztük beszélgetős műsorokra és kamaraestekre szóló, emellett több gyermekeknek való összeállítás is megvásárolható. Újdonságként július 6-tól vásárolható aHatos kártya, amely a bérletváltásról bármely okból lemaradt, vagy azOperaházba csak alkalomszerűen eljutó vendégek érdeklődésére tarthat számot. Aki a Hatos kártyára hat teljes árú operás vagy erkeles előadást gyűjt, további hat jegyet vásárolhat 30%-os kedvezménnyel a teljes szezon előadásaira.

A most záruló, 2014/2015-ös évadban 25 bemutatót,420 nagytermi előadást és rendezvényt tartottak a két színházban, amelyekben az össznézőszám 557.067 volt. A társulat japán turnéján további 25.000 ember, a Gördülő Opera és a szabadtéri előadások, kivetítések alkalmával további tízezrek, a számos televíziós és rádiós közvetítésnek köszönhetően pedig milliók élvezhették a szezon eseményeit, a 68 féle produkciót, amely a világ legnagyobb opera- és balettválasztékát kínálta egyetlen intézményen és idényen belül. A 43 féle repertoárprodukció mellett 92 előadást –koncertet, dalestet –, eseményt szerveztek külső helyszínre. Az opera-és balett előadásokon kívül talk-show jellegű műsorokkal, továbbá 8 féle gyermek- és ifjúsági programmal is várták a közönséget. Összesen 250 kiscsoportos gyermekfoglalkozás mellett az OperaKaland két idei szériájára összesen 44.000 diák érkezett az Erkel Színházba. Az OperaNagykövetei 1000 előadást tartottak hazai iskolákban. A nemzetközi mércévelis kiemelkedőFaust225 Fesztivál hét programja 17 napon önmagában húszezernézőt vonzott. Az eseménysorozat zárókoncertjét a világhírű Juan DiegoFlórez adta. Az operavilág leghíresebb egyéniségei közül nem a perui tenorvolt az egyetlen vendég az évadban: az Erkelben Edita Gruberova, azOpera Faust Bálján pedig Angela Gheorghiu lépett fel. 2014 augusztusától2015 júniusáig 25 hazai és 14 külföldi karmester, valamint 176 magyar és 40 külföldi operaénekes lépett színpadra a két színház produkcióiban.

Az intézmény nagy arányban erősödő közönségkapcsolataaz online adatokban is tükrözűdik: az évad során 666 168 felhasználóösszesen 6 854 328 oldalt nyitott meg az opera.hu-n. Ebből 452 940 magyar,213 228 külföldi user navigált az oldalra a világ minden tájáról, az Egyesült Királyságtól (24 081) Kenyáig (99) vagy éppen Barbadosig (2). Egy év alatt közel tízezer új like-olóval bővült az Opera Facebook-oldala, elindult az Instagramés a Twitter-oldal, a Youtube-csatorna feliratkozói meghaladták az ezret, és több mint 700 ezer videómegjelenítést regisztrált a rendszer. Az „ElsőSorban”szlogenű évadkampányhoz kapcsolódó werkfilm 62 ezer megtekintést ért elalig négy hónap alatt. Az Operaház első imázsfilmjével – mely jelenleg közel 140 ezer(!) megtekintésével a legnézettebb opera imázs-szpot a világon –, a 2014/2015-ös évadban a Cannes Corporate Media & TV Awards-on elnyerte a legjobbfilmzenéért járó Fekete Delfin-díjat, és az Ezüst Delfint a legjobbimázsfilm kategóriában. A filmmel az intézmény meghívást kapott Tokióba aNemzetközi Vállalati Filmek Fesztiváljára, és a Kínai Nemzetközi Turisztikai Vásárra, Sanghajba. Az operaénekesek, balett táncosok, zenészek közreműködésével készült, az Operaházat bemutató „Ahol kinyílik a világ” szlogenűimázskampány idén további rangos kreatív- és reklámszakmai elismeréseket is kapott: elnyerte a Kreatív Craft Award, a Hipnózis 2015 versenyegy arany és bronz, valamint az Aranypenge 2015 arany, és az EFFIE1 ezüst és 2 arany díját a most záruló szezonban.

A bérletárusítás lezárásával egy időben azintézmény megnyitotta a szóló jegyek árusítását az egész évadra, amelyszintén felvonultat majd világsztárokat, önálló estjével többek közt BrynTerfel érkezik a budapesti Operába. A 2015/2016-os programok ismét csakvonzó szabadtéri előadásokkal kezdődnek az Opera Szfinx-teraszán, és az Andrássy úton felállított nagyszínpadon, szeptember 19-én.

Az Opera és az Erkel Színház ugyan mostévadszünetet kezd, ám a nyár folyamán szabadtéren három helyszínen is fellépnekaz intézmény művészei: augusztusban a Toscát játsszák a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, július 23-tól 26-ig a balatonfüredi Gyógy téren, augusztus 7-től 11-ig pedig a Sziget Fesztiválon adnak műsort.

További híreink