Tous les trois + 1!
Balett est három részben
Hans van Manen Erik Satie zenéjére készített, a lemondásról, bizalomról és harmóniáról szóló Trois Gnossiennes című koreográfiája nyitja a francia tematikájú estet. A kilenc táncosra és Ravel Bolerójára álmodott Walking Madben a minimalista zene alatt egy fal formálja át a teret, a szereplők így szembesülnek saját félelmeikkel, vágyaikkal és a lét könnyűségével. Don Juan számára minden nő csábítási célpont volt a spanyol aranykorban, azaz a 16. században. Thierry Malandain művében ő egy misztikus alak, aki a különleges és biztos helyett mindig a sokat és a még többet hajszolja, míg Venekei Marianna Tűzmadarak című alkotása a női ösztönöket állítja középpontba ironikus, groteszk felhanggal.
Trois Gnossiennes
Walking Mad
Az egyre fokozódó, feszültebbé váló zenére a minimalista tér újabb és újabb formákat ölt, s benne újabbnál újabb alakok jelennek meg, egyre őrültebb helyzetekben.
„Ravel híres Bolerója és annak fűtött, már-már giccses története vitt rá, hogy elkészítsem a saját verziómat. Hamar eldöntöttem, hogy a kapcsolatokról fog szólni, melyek különböző formában és körülmények között mutatkoznak meg. Kitaláltam egy falat, amely képes megváltoztatni a teret a minimalista zene alatt, és kisebb tereket kialakítani a szituációkhoz. A Walking Mad olyan utazás, amely során félelmeinkkel, vágyódásainkkal és a lét könnyűségével találkozunk.
»A legnagyobb áldások az őrület képében találnak ránk« – mondta Szókratész.”
Johan Inger
Don Juan
(A szereplőket a jogtulajdonos lapzártánk után választja ki.)
Tűzmadarak
„A nők olyan ösztönnel találják meg a maguk szerelmi táplálékát a földön, mint a madarak a magvakat vagy halakat. Keringenek a végtelen térben, ösztönük vezeti őket tavak, folyók, tengerek és rónaságok fölött, s aztán bonyolult cikázás és kóválygás után, egyszerre lecsapnak. Ösztönük, szemmértékük ilyenkor csodálatosan nyilatkozik meg. Nagy ritkán tévednek, s csak néha esik meg, hogy az áldozat erősebb vagy ügyesebb, s kisiklik csőrükből, mint az ebihal a sirály csőréből. Ilyenkor vijjognak egyet, mint a sirály; s odább szállanak, keringve, körözve, fáradhatatlanul, éberen” – idézi a kissé ironikus Márai Sándor-szöveget Igor Stravinsky csodálatos zenéjére készített, Tűzmadarak című új balettje kapcsán a koreográfus Venekei Marianna.
"Minden reggel újjáéled, nagy az ő hűsége."