Tovább a tartalomhoz
A stockholmi születésű Agneta Stjernlöf-Valcu Lilian Karinánál a Svéd Királyi Balettiskolában tanult táncot Stockholmban. 1968-ban a Svéd Királyi Balett táncosa lett, majd a londoni Benes Intézetben tanult, és a társulat koreológusa lett az akkori balettigazgató, Erik Bruhn kezdeményezésére. Az évek során több mint száz balett jegyzett le, emellett olyan koreográfusok mellett asszisztált, mint Jerome Robbins, Jiry Kylian, Antony Tudor, Léonide Massine, George Balanchine, John Neumeier, Kenneth MacMillan, Birgit Cullberg, John Cranko és Sir Frederick Ashton. Jelenleg a Svéd Királyi Balett repertoárja nagy részének felelőse. Első külföldi színpadra állítása 1974-ben Robbins Requiem Canticles című darabja volt a müncheni Bayerisches Staatsoperben. További külföldi előadásai: Tudor: Pillar of Fire (bécsi Staatsoper), Kylian: Stoolgame (Norvég Opera), José Limon: A mór pavane-ja (Dán Királyi Balett), Nils Christe: Before Nightfall (Montreal, Essen és Tallinn), Cranko: A hárpia megzabolázása (Buenos Aires- Teatro Colon és Opera di Roma), Makarova: A bajadér (Royal Ballet). 1991-1992-ben a milánói Scala balettmestere és koreológusa. Natalia Makarova asszisztense volt 2000-ben a Svéd Királyi Balettnél a Giselle színrevitelekor, majd a 2002-es és 2013-as repríznél is. Dame Beryl Grey asszisztense volt 1986-ban a Csipkerózsika előadásánál a Svéd Királyi Balettnél, amit 2002-ben újra bemutattak. Natalia Makarova asszisztense volt a 2003-as londoni Csipkerózsikánál a Royal Ballet-nél. A Svéd Királyi Balettel turnézott Angliában, az Egyesült Államokban, Japánban, Spanyolországban, Franciaországban, Olaszországban és Oroszországban. MacMillan Manonját először mutatták be a moszkvai Bolsoj Színházban.
Stjernlöf-Valcu Agneta