1886-ban épült fel a magyar vasúttörténet legnagyobb csarnokrendszere, az Északi Járműjavító. A 22 hektáros területen 2009 óta nem folyik munka, ezért a Kormány 2015 nyarán az Opera rendelkezésére bocsátotta a telek 6.7 hektáros részét, rajta az Eiffel néven elhíresült, önmagában 22.000 m2-es, öthajós csarnokkal, két oldalépülettel és egy komplett vasútállomással. Itt épül az Opera próba-, gyártó- és raktárközpontja, amelyben a 400 személyes Bánffy Kisszínház, egy méretazonos próbaterem és lemezfelvételre is alkalmas zeneterem is létesül. Az épület tervezőjének, Feketeházy Jánosnak emlékszobája mellett ide költözik az intézmény 9 gyártóüzeme, összes díszlete, jelmeze és kelléke is.

A valaha egyszerre akár 96 gőzös javítására is alkalmas Eiffel-csarnok tereiben működik majd étterem (műemlék teakfa vasúti kocsi), meg lehet csodálni a legendás 301-es Mávag-gőzmozdony 006-os példányát, jelmezkölcsönző és látogatóközpont is helyet kap, de itt alapítjuk meg az Opera képzőhelyeit is: az OperaZeneiskolát, és az Opera Balettintézetet. A gyártóműhelyek gyakorlati oktatóhelyekként is funkcionálnak majd, hisz szeretnénk magunk képezni a színházi szakmák utánpótlását is. A 200 parkolóhely mellett létesített 3 hektáros parkban a híres nemesítő, Bakonyi Károly szőlője terem majd Márk Gergely Kodály-rózsái között, játszótér is épül a csarnokoktól körülölelve, amelyek maguk is a környezettudatosság jegyében működnek.

A komplexum tervezett teljes átadásának időpontja: 2017. június 18 (v).