Tovább a tartalomhoz

Adatkezelési tájékoztató a Magyar Állami Operaház által kontaktuskutatáshoz nyújtott közreműködés során történő adategyeztetéshez

Az érintettek a hozzájáruló nyilatkozat kitöltésével kifejezett, jól informált és önkéntes hozzájárulásukat adják ahhoz, hogy a megadott személyes adataikat minden további ellenszolgáltatás és engedélyezés nélkül a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kizárólag a jelen tájékoztatóban foglalt célból a Magyar Állami Operaház a jelen tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje. 

Az adatkezelő neve és elérhetősége: 

Magyar Állami Operaház, 1061 Budapest, Andrássy út 22. (a továbbiakban: MÁO vagy adatkezelő) 

Az adatvédelmi tisztviselő elérhetősége: 

Magyar Állami Operaház, 1061 Budapest, Andrássy út 22. dpo@opera.hu +3618147444 

Az érintettek köre: 

A „Vigyázzunk egymásra!” c. űrlapot kitöltő személyek. 

A kezelt adatok köre: 

a) vezeték- és utónév, 

b) e-mail cím, 

c) telefonszám, 

d) ülőhely (szektor/szék) 

Az adatkezelés célja: 

A Magyar Állami Operaház által lebonyolított rendezvényekkel (a továbbiakban: rendezvény) összefüggésben az adatkezelő szándéka, hogy azokat követően, amennyiben tudomására jut, hogy a vendégek valamelyikénél COVID-19 fertőzést igazolnak, az illetékes hatóság vagy más közjogi szerv (a továbbiakban: hatóság) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a beteggel kontaktusba kerülő személyek felkutatásában. Az adatkezelés célja, hogy a kezelt személyes adatokat az adatkezelő ilyen irányú megkeresés esetén továbbítani tudja a hatóságnak. 

Az adatkezelés jogalapja: 

az érintett hozzájárulása (GDPR (6. cikk (1) bekezdés a) pont). 

Az adatkezelés ideje: 

Az adatkezelő a kezelt személyes adatokat a legkésőbb a rendezvényt követő 30. napig őrzi. 

Adattovábbítás: 

A kezelt személyes adatokat ilyen irányú felhívás esetén az adatkezelő kizárólag annak a Magyarország területén illetékes hatóságnak vagy közjogi szervnek továbbítja, amely a beteggel kontaktusba került személyek felkutatását jogszabályban előírt kötelezettség alapján látja el. Ezen hatóság a kontaktuskutatással összefüggő adatkezelést jogszabály által előírt kötelezettsége alapján (GDPR (6. cikk (1) bekezdés c) pont) végzi. 

Adatbiztonság: 

Az adatkezelő az érintett által megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és betartja a vonatkozó adatvédelmi jogszabályokat, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény, valamint a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 EU rendelet (GDPR) rendelkezéseit. 

Az adatkezelő a biztonságos adatkezelés érdekében az adattároláshoz, feldolgozáshoz, adattovábbításhoz kapcsolódó, a biztonságos adatkezelést elősegítő valamennyi intézkedést megteszi, illetve biztosítja. Az adatkezelő a tőle elvárható módon megteszi a szükséges intézkedéseket az általa kezelt személyes adatoknak a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, nyilvánosságra hozatal, törlés, sérülés, megsemmisülés elleni védelem biztosítása, az ehhez szükséges technikai feltételek garantálása érdekében. Az adatkezelő a személyes adatokat kizárólag papíralapon őrzi, azokról másolatot nem készít. A személyes adatokat tartalmazó iratokat az adatkezelő székhelyén vagy telephelyén őrzi, zárható helyiségben. A székhely és a telephelyeken állandó 24 órás portaszolgálat és beléptetőrendszer található, így megakadályozva az iratokhoz történő illetéktelen hozzáférést. 

Az adatok megismerésére jogosult személyek köre: 

Az érintettek által megadott személyes adatokhoz kizárólag az adatkezelő azon foglalkoztatottjai férhetnek hozzá, akiknek ezen adatok megismerése a feladataik teljesítése érdekében szükséges, így kizárólag a Marketing és Kommunikációs Igazgatóság foglalkoztatottjai és azok felettesei. 

Az érintettek jogai: 

Jelen tájékoztató célja, hogy az érintettek az adatkezeléssel összefüggő tényekről és információkról az adatkezelés megkezdését megelőzően tájékoztatást kapjanak. Önnek bármikor lehetősége van, hogy visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, amennyiben igen, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon: 

(a) az adatkezelés céljai; 

(b) az érintett személyes adatok kategóriái; 

(c) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják; 

(d) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama; 

(e) azon jogáról, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen; 

(f) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga; 

(g) ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ; 

(h) automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár. 

Az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérése esetén az Ön rendelkezésére bocsátja. További másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. 

Az érintett bármikor jogosult kérni a pontatlan személyes adatok azok helyesbítését, illetve a kiegészítését, mely kérelemnek az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül köteles eleget tenni. 

Az érintett jogosult továbbá arra, hogy a hozzájárulását bármely időpontban visszavonja. Amennyiben az érintett a hozzájárulást visszavonja, az adatkezelő a visszavonást követő 5 munkanapon belül az érintett személyes adatait a nyilvántartásából törli. 

Az érintett kérésére az adatkezelő köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben 

(a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték; 

(b) az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja; 

(c) ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, és az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre; 

(d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték; vagy 

(e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell. 

Az érintett kérésére az adatkezelő köteles korlátozni az adatkezelést, amennyiben 

(a) az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát; 

(b) az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; 

(c) az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy 

(d) ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, és az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek az érintett jogos indokaival szemben. 

Ha az adatkezelés a fentiek alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. Az adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja. 

Az érintett a fentieken túl kérheti az adatkezelőtől, hogy a megadott személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja és jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt az adatkezelő akadályozná, valamint amennyiben technikailag az megvalósítható, kérheti a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását is. 

A kérelmek benyújtására az alábbi címeken van lehetőség: e-mail útján a dpo@opera.hu címen, vagy postai úton: Magyar Állami Operaház, 1061 Budapest, Andrássy út 22. címen.

A beazonosítás miatt mindig szükséges a pontos személyes adatok megadása. Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül tájékoztatja az érintettet a jogai gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. 

Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri. 

Az adatkezelő helyesbítésről, korlátozásról, illetve a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával. 

Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre: 

(a) díjat számíthat fel, vagy 

(b) megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést. 

A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az adatkezelőt terheli. 

Az érintett fenti jogainak megsértése esetén bírósághoz, vagy az alábbi elérhetőségeken a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat. 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 

Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c 

Telefon: +36 (1) 391-1400 

Fax: +36 (1) 391-1410 www.naih.hu 

e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu