Tovább a tartalomhoz

A múlt évad MozartLateNight-ja után most két francia zeneszerző borzolja a kedélyeket: egyfelvonásosaik az egzotikus Kelet világába repítenek. Saint-Saëns A sárga herceg/nője egy holland férfi kábult víziója egy japán tüneményről, Bizet Dzsamiléja pedig fülledt, Nílus-parti mese egy rabnőről, aki beleszeret fogvatartójába. 


Szigorúan 18 éven felülieknek!

A sárga herceg/nő

Saint-Saëns operája egy drogfüggő fiú kétségbeesett menekülési kísérletét mutatja be a szürke valóság elől. A Nagy Sárga Ismeretlen azonban legalább annyira gyönyörködtető, mint ijesztő. Attól függ, honnan nézzük: ami belülről (ideig-óráig) mennyország, kívülről pokol. Nem kizárt, hogy a valóság káprázata és a káprázat valósága egy tőről fakad. De talán ez az a közös pont, ahol a bennünk, a vágyainkban rejlő másság, idegenség felismerésének tragikomikus analízise egyáltalán elkezdődhet.


Dzsamile

Bizet operája 101 év múltán ismét színpadra kerül Magyarországon. A látszólag egyszerű szerelmi történet mindig időszerű kérdéseket vet fel: Mit jelent valakit szeretni? Mit jelent szolgálni? Mi a különbség szerelem és rab-szerelem között? Harun ezekre a kérdésekre keresi a választ – az álmok szemüvegén keresztül. Egy olyan helyen, olyan helyzetben, ahová és amire mindannyian vágyunk. De tényleg vágyunk?