Tovább a tartalomhoz

Folytatódik sorozatunk, amelyben „A Ring gyűrűi”-tematika kapcsán a Richard Wagner számára fontos, vagy az ünnepelt szerző által inspirált kortársak-utódok műveiből játszunk különleges, ritkán vagy sosem hallható darabokat.

Koncertszerű előadás három felvonásban, olasz nyelven, magyar és angol felirattal

Gaspare Spontini olasz zeneszerző első francia nagyoperája, A vesztaszűz már az 1807-es párizsi bemutatón hatalmas sikert aratott, és csakhamar olyan népszerűségre tett szert, amelynek köszönhetően máig a legfontosabb hídnak számít Gluck és Meyerbeer munkássága között a francia operák történetében. A cselekmény az i. e. III. századi Rómában játszódik, hősnője pedig Júlia, aki a Vesta-szűzi kötelesség és az igaz szerelem között őrlődik. Nagyoperájában Spontini a glucki dramaturgiát követte: a rövid áriák és együttesek balettbetétekkel és monumentális kórustablókkal alkotnak egészet, a mű számos vonása pedig a romantika felé mutat. A darabot hajdani népszerűsége ellenére mára meglehetősen ritkán adják elő, így igazi csemegének számít ez a koncertszerű előadás az Erkel Színházban.


Koncertszerű előadás három felvonásban, német nyelven, magyar és angol felirattal

Eugen d'Albert 1864-ben született Skóciában angol anya és magát német származásúnak valló muzsikus apa gyermekeként. Mivel d’Albert is inkább németnek érezte magát, már fiatalon Ausztriában, majd más német nyelvű területeken élt. Kapcsolatba került Brahmsszal és Liszttel, utóbbinak tanítványa is lett Weimarban. Kora egyik legjelentősebb zongoravirtuóza volt. Több fontos zenei pozíciót töltött be, többek között a Weimari Operaház igazgatói posztját Richard Strauss utódaként. Érdeklődése később a komponálás felé fordult, összesen 22 operát írt. 1903-ban mutatták be Prágában A hegyek alján című művét, amely a verizmus első kezdeményezésének számít a német opera történetében.

Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara

További információ az egyes előadásokról és a jegyvásárlás elérhető a címekre kattintva.