Tovább a tartalomhoz

A kiváló szopránt a június 1-jei Don Carlos-előadás tapsrendje alatt érte a váratlan bejelentés, hogy a következő szezonban ő is a Magyar Állami Operaház egyik legrangosabb címének birtokosa lesz. A Herendi Porcelánmanufaktúra által készített, hattyút formázó díjat Almási-Tóth András művészeti igazgató adta át a kollégák és a közönség elismerésének kíséretében.

Kriszta Kinga az idei évadban a Turandot új színrevitelében Liù szerepét énekelte, közreműködött az Artaban előadásaiban, a Porgy és Bessben Claraként debütált, a Pillangókisasszony címszerepét Tajvanon és Budapesten is megformálta, míg a Don Carlosban Valois Erzsébetként mutatkozott be.

A nagyváradi születésű szoprán a Debreceni Egyetem magánének szakán szerezte diplomáját Mohos Nagy Éva professzorasszony osztályában. Pályáját a debreceni Csokonai Nemzeti Színház kórusában kezdte, ahol néhány év elteltével már szólista szerepekben is bemutatkozott. A Pécsi és a Miskolci Nemzeti Színházban alakított több főszerep után 2010-ben mutatkozott be a Magyar Állami Operaházban A varázsfuvola Papagenájaként. Az elmúlt másfél évtizedben számos főszerepet énekelt, emblematikus alakításai közé tartozik többek közt Adél (A denevér), Iluska (János vitéz), Gara Mária (Hunyadi László) és Pamina (A varázsfuvola), de láthatta őt a közönség mások mellett Gilda (Rigoletto), Melinda (Bánk bán) és Micaëla (Carmen) szerepében is. Operai előadásain túl fontos szerepet játszik életében az oratóriuméneklés is, művészi pályája mellett két gyermek édesanyja.

A 2025/26-os évadban Kriszta Kinga Az István, a király szimfonikus változatában Gizella, Erkel István király című operájának koncertszerű felvételén pedig Crescimira szerepét alakítja majd. Selmeczi György Királyi fenség című darabja ősbemutatójában Löwenjoul grófnőt formálja meg, az Olasz nő Algírban előadásaiban Elvira szerepében debütál, míg a Pillangókisasszonyban ismét a címszerepben lesz hallható.

A német operaéletből ismert Kammersänger cím mintájára létrehozott kamaraénekesi elismeréssel az OPERA vezetése kiemelkedő, aktív szólistái iránti megbecsülését kívánja kifejezni, nagyra értékelve tehetségüket és színpadi teljesítményüket. A Kamaraénekes címet – amely az adott évadban kiemelt javadalmazással is jár – egy szezonban legfeljebb hárman birtokolhatják. A díjat Kossuth-díjjal még nem rendelkező operaénekesek kaphatják meg, legfeljebb három alkalommal. Az elismerést tavaly óta évad közben, előadások végén vehetik át a kitüntetettek, lehetőséget teremtve arra, hogy a közönség is osztozzon kedvenc művészeik meglepetésében és örömében. Idén Kriszta Kinga mellett férje, Horváth István részesült a megtisztelő címben, valamint első alkalommal kamaraművészként Kesselyák Gergely személyében karmester is átvehette a díjat.

Fotó: Berecz Valter