Tovább a tartalomhoz

2020. szeptember 27-én 20:00 órától a MaszkaBál sztárvendégeként Sáfár Orsolya lépett az Eiffel Műhelyház Hevesi Sándor termének színpadára és a Facebook-, valamint az Origo-közvetítés nézői elé.

A főként Mozart, a 19. századi romantikus operairodalom, valamint Puccini szoprán szerepeiről ismert énekesnő számtalan versenydíj és kitüntetés tulajdonosa, a Magyar Állami Operaház 2018/19-ben adományozta neki a Kamaraénekes-címet. A MaszkaBál keretében Donizetti, Goundod és Bizet egy-egy darabja mellett több Puccini-áriát is előadott, a Bohémélet egyik részletében pedig a szintén Kamaraénekes Boncsér Gergely volt a partnere. A meglepetésvendég, a pályakezdő művész, Ruszó Alexandra a Parasztbecsület egyik részletét adta elő. A közvetítés hangulatához vetített festmények (köztük Vincent van Gogh és Gustav Klimt művei) is hozzájárultak.  Az est műsorvezetője Ókovács Szilveszter , rendezője Magyar Orsolya volt, zongorán közreműködött Katona Anikó .

„Igyekszem egy olyan maszkot kifejleszteni, amiben jól lehet próbálni” – villáminterjú Sáfár Orsolyával.

A Operaház Kamaraénekeseinek MaszkaBál című önálló estjei keretében ma 20 órai kezdettel Sáfár Orsolya lép a kamerák segítségével a közönség elé. A Magyar Ezüst Érdemkereszttel és Oláh Gusztáv-emlékplakettel is kitüntetett művész a Szerelmi bájital , a Carmen , a Rómeó és Júlia , valamint a Turandot egy-egy részlete mellett tekintélyes Bohémélet -blokkal is készül az estére.

Milyen szempontok szerint állította össze az est programját?

Több rendezőelvet is összeegyeztettem. Szerettem volna megjeleníteni azt a világot, ami a legközelebb áll hozzám a színpadon. Így válogattam a már játszott szerepeim közül a műsorba Adina, Micaëla, Mimì és Liù áriáit, míg Júlia keringőjére Gounod művéből a francia tematikájú évadra való tekintettel esett a választásom. Nagyon-nagyon szeretem ezt az operát, és él bennem a remény, hogy egyszer talán elénekelhetem ezt a szerepet.

Boncsér Gergellyel a Bohémélet ből énekelnek közös számot, miért erre a műre esett a választása?

Mimì áriája az elsők között volt, amit kiválasztottam, aztán mikor kiderült, hogy Gergő lehet a partnerem, egyértelművé vált, hogy ezt a Rodolfo-Mimì duettet lenne jó előadni, amire örömmel mondott igent. Gergő egy áriát is énekel, így a műsor végén egy egész kis Bohémélet -blokk várható.

Hogyan alakította át az életét a járványidőszak?

A vírus kapcsán elég hullámzó a kedélyállapotom, leginkább a bizonytalanságot nehéz megélni egy olyan pályán, ami a szabadúszó énekesektől amúgy is nagy rugalmasságot kíván. Ilyenkor fontos, hogy folyamatosan felkészültek legyünk, ha lehet, előre dolgozzunk, illetve karbantartsuk a hangunkat és a testünket, mert az izmok két-három hét után már kezdenek felejteni. Emellett igyekszem egy olyan maszkot kifejleszteni, amiben teljes értékűen lehet jól próbálni. Hagyományos arcmaszkkal rendpróbán még csak-csak elénekelget az ember, de próbálok olyan megoldást találni, ami nem csúszik le, nem szippantom be, hanem bátran tudok benne hangot képezni, miközben egymást is tudjuk védeni. Hátha ennyi csak a záloga, hogy a jövőben is tovább dolgozhassunk.

Bár a családom tavasszal teljesen bezárkózott, most nyitottabban állok a felkérésekhez, mint amilyenek az évad elején a koncertszerű Carmen -előadások is voltak, annak pedig külön örültem, hogy most önálló áriaesttel állhatok a nézők elé. Mindezeken túl végig ott motoszkál a fejemben, hogy vajon többszöri nekifutás után novemberben meg tudjuk-e tartani Gyöngyösi Levente A Mester és Margaritá jának bemutatóját, vagy még érleljük egy kicsit tovább a hangokat és karaktereket, ami akár hozzá is adhat a darabhoz.

Műsor:

Donizetti: Szerelmi bájital – Adina áriája ('Prendi, per me sei libero')
Puccini: Turandot – Liù áriája az 1. felvonásból ('Signore ascolta')
Gounod: Rómeó és Júlia – Júlia keringője
Bizet: Carmen – Micaëla áriája ('C'est des contrebandiers... Je dis, que rien ne m'épouvante')
Mascagni: Parasztbecsület – Santuzza áriája („Voi lo sapete, o Mamma”) – közreműködik: Ruszó Alexandra
Puccini: Bohémélet – Rodolfo áriája az 1. felvonásból ('Che gelida manina') – közreműködik: Boncsér Gergely
Puccini: Bohémélet – Mimì áriája az 1. felvonásból ('Sì , mi chiamano Mimì')
Puccini: Bohémélet – Rodolfo és Mimì kettőse az 1. felvonásból ('O, soave fanciulla...') – közreműködik: Boncsér Gergely

A közvetítés visszanézhető ITT.

Fotó: Emmer László