Tovább a tartalomhoz

A Magyar Állami Operaház novemberi bemutatójának jelmezeit és grandiózus díszleteit a nemzetközi filmes szakmában is jól ismert Nana Cecchi tervezi.

Az olasz szakembert nyugodtan nevezhetjük élő legendának, a nemzetközi színpadi szakmában régóta „A jelmezek királynője” névvel illetik. Mesterei Romolo Valli, Giorgio De Lullo és Visconti, akinek asszisztenseként is dolgozott Mozart Cosí fan tutte c. operájának színrevitelénél. A film, a színház és az opera műfajában egyaránt otthon van, Olaszország legjelentősebb operaházainak tervez rendszeresen.

Számos filmprodukció is az ő nevét jegyzi, dolgozott Bertoluccival, de hollywoodi szuperprodukciókba is hívják. Ő a jelmeztervezője többek között Az első lovag és a Sólyomasszony című filmeknek, amelyekben olyan sztárok öltözékeit alkotta meg, mint Sean Connery, Richard Gere, Michelle Pfeiffer, Julia Ormond, Alfred Molina és Rutger Hauer.

 

 

A Magyar Állami Operaház színpadára a vicenzai Teatro Olimpico kicsinyített mását tervezte meg. Az eredeti épületet Andrea Palladio álmodta meg, ezt tartják a híres építész legnevezetesebb mesterművének, egyben ez az első példája a modern kori fedett színháznak, amely emellett teljesen megfelel az antik színház építési szabályainak. A Teatro Olimpico a legidősebb ma is fennálló reneszánsz színház, 1585-ben avatták. Színpadán állandó, épített díszlet szolgálja az előadások játékterét.

Cecchi majdnem élethű változatának megvalósításán négy hónapon át dolgoznak az Operaház műtermei. Juhász Zoltán szcenikai vezető ismertetése szerint a budapesti néző szinte ugyanazt látja majd, amit Vicensában láthatnak a színházlátogatók. Az elemek csak némileg mutatnak egyszerűbb képet, a kivitelezés során igen fontos szempont a díszletek kezelhetősége, hiszen az Opera műsorrendje megköveteli a háttérelemek gyakori bontását és építését.