Tovább a tartalomhoz
A Magyar Iparművészeti Főiskolán 1979-ben ruházati formatervező, a Magyar Képzőművészeti Főiskolán 1982-ben díszlet- és jelmeztervező szakon szerzett diplomát. Pályáját a Szegedi Nemzeti Színházban kezdte, diplomamunkáját a debreceni Csokonai Színházban készítette el. Az ország szinte összes színházában dolgozott (a már említettek mellett Eger, Pécs, Székesfehérvár, Miskolc, Siklós, Zalaegerszeg, Veszprém, Szombathely, Budapesten a Katona József Színház, a Müpa, a Thália Színház, a Nemzeti Színház, a Madách Színház, a Karinthy Színház), de meghívták a kassai, komáromi, eszéki, marosvásárhelyi színházakba, emellett dolgozott a Kolozsvári Magyar Operában és Grúziában is. Filmvásznon együttműködött Dömölky Jánossal, Hintsch Györggyel, Esztergályos Károllyal, Deák Krisztinával és Gát Györggyel. Színházban olyan rendezőkkel dolgozott, mint Angyal Mária, Pinczés István, Szegvári Menyhért, Valló Péter, Hegedűs D. Géza, Benedek Miklós, Balikó Tamás, Béres Attila, Szabó Máté, Markó Iván vagy Oberfrank Pál. 1989-ben megkapta a Magyar Televízió Nívódíját A hét akasztott története című tévéfilmért (R: Dömölky János), 2008-ban Márk Tivadar-díjat kapott, 2015-ben megkapta a Színikritikusok Díját a legjobb jelmezért (a szombathelyi Weöres Sándor Színház Vitéz Mihály című előadásának jelmezeiért). Az Operaház repertoárjáról a Carmen és A cigánybáró jelmezei fűződnek a nevéhez.
Pilinyi Márta