Jiří Habart a fiatal cseh karmesternemzedék egyik legkiemelkedőbb alakja. A 2023-as debreceni Zoltán Kodály Nemzetközi Karmesterverseny díjazottja, ahol elnyerte a Magyar Állami Operaház, a Budafoki Dohnányi Zenekar és a Kodály Filharmonikusok Debrecen különdíjait is. Ugyanebben az évben a rangos Donatella Flick Karmesterverseny döntőse lett, ahol a Londoni Szimfonikus Zenekarral dolgozhatott. Habart tizenkét éves korában kezdett hegedülni a litomyšli Alapfokú Művészeti Iskolában, majd a kroměříži P. J. Vejvanovský Konzervatóriumban folytatta tanulmányait. Ezt követően a brnói Janáček Művészeti Akadémián tanult zenekari karmesterként Jakub Klecker és Tomáš Hanus irányítása alatt, valamint karvezetést Blanka Juhaňáková vezetésével. Zenei képzését tovább gazdagították mesterkurzusok Tomáš Netopil, Kirk Trevor, Zsolt Nagy és Mark Stringer irányításával. Emellett barokk hegedűt is tanult Lenka Torgersennél, a Collegium Marianum vezetőjétől, aki a történeti előadásmód elismert szakértője. 2014-ben a Bayreuthi Ünnepi Játékok ösztöndíjasa volt.
Habart számos vezető európai zenekarral dolgozott együtt, köztük a Londoni Szimfonikus Zenekarral, a hamburgi NDR Elbphilharmonie Zenekarral, a Sinfonia Varsoviával, a Kodály Filharmonikusokkal Debrecenben, a Brnói Filharmonikusokkal, a Janáček Filharmonikus Zenekarral Ostravában, a Morva Filharmonikusokkal Olomoucban, a Bohuslav Martinů Filharmonikusokkal Zlínben, a Pilseni Filharmonikusokkal és a Dél-csehországi Filharmonikusokkal. A 2018-as Janáček Brno Nemzetközi Fesztiválon két kortárs opera, a Falstaff és az Ismeretlen dirigense volt. A 2019/20-as évadtól kezdődően az Ostravai Nemzeti Morva-Sziléziai Színház karmestere, ahol repertoárján az opera és a balett műfaja egyaránt megtalálható: La traviata, Nabucco (Verdi), Rusalka (Dvořák), Dalibor, A két özvegy, Az eladott menyasszony, A brandenburgiak Csehországban (Smetana), Manon (Massenet), La scuola de’ gelosi (Salieri), A sevillai borbély (Rossini), Così fan tutte (Mozart), Peer Gynt (Grieg), Dido és Aeneas (Purcell), Il ballo delle ingrate (Monteverdi), Il capello di paglia di Firenze (Rota), A diótörő (Csajkovszkij), A kalóz (Adam), Veszedelmes viszonyok (Maskat).
Legutóbbi kiemelkedő fellépései közé tartozik debütálása a Szlovák Filharmóniával, a Prágai Filharmóniával, a Janáček Filharmonikus Zenekarral Ostravában, a Sinfonia Varsoviával, a Prágai Rádió Szimfonikus Zenekarával, a Prágai Nemzeti Színházban (Così fan tutte), a Brnói Nemzeti Színházban (A hattyúk tava, A diótörő), a Pardubicei Kamarazenekarral, a Hradec Králové Filharmóniával, a Prágai Szimfonikus Zenekarral (FOK), valamint a Szlovák Szimfoniettával. Habart rendszeres vendége a legjelentősebb cseh fesztiváloknak, többek között a Prágai Tavasznak, a Smetana Litomyšl Nemzeti Fesztiválnak, a Janáček Fesztiválnak Ostravában, és a Bennewitz Fesztiválnak Česká Třebovában.
A 2025/2026-os évadban Jiří Habart olyan rangos együttesekkel és intézményekkel debütál, mint a Magyar Állami Operaház (Budapest), a Welsh National Opera (Cardiff), a Dohnányi Zenekar (Budapest), az Izmiri Kamarazenekar (Törökország), valamint a Münsterplatz Fesztivál Freiburgban, ahol a Prágai Filharmóniát vezényli majd.