Bátori Éva énekművészi tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen és a Wiener Staatsoper stúdiójában végezte. Nemzetközi bemutatkozása keretében első szerződése Lipcsébe szólította, ahol elsősorban Mozart operák szerepeiben állt színpadra. Ebben az időszakban a MDR német televízió teljes da Ponte ciklust rögzített közreműködésével. Pályája 1995-ben Kölnben folytatódott, ahol az olasz repertoárral bővült szerepköre: a legcsodálatosabb olasz operai hősnőket alakította, Pillangókisasszonytól Aidáig. Párhuzamosan debütált az Egyesült Államokban, Toscaként, Neddaként és A Nyugat lánya Minnie-jeként. Meghívásoknak tett eleget Seattle-ben, Floridában, Philadelphiában, amerikai vendégszerepléseit pedig egy csodálatos koncert koronázta a New yorki Avery Fischer Hallban. Többször járt Japánban bécsi opera- és zenekari társulatokkal és a Magyar Állami Operaház produkcióival. A kínai Pekingi Operát a bécsi Staatsoper Figaro házassága című Mozart-produkcióval nyitották meg, amelyben a Grófné szerepét énekelte óriási sikerrel. Külföldön töltött évei alatt a nemzetközi operaélet legnagyobb rendezőivel és karmestereivel dolgozott együtt. Több fesztiválnak is visszatérő vendégeként szerepelt, mint például a Bregenzi Ünnepi Játékok, ahol Michaela szerepét alakította, illetve St. Margarethenben az Otello Desdemonáját. Hazatérve Magyarországra, Richard Strauss operái és a szláv repertoár várta. Legendás előadásoknak volt szereplője, úgy mint a Vidnyánszky Attila rendezésében bemutatott Jenufa, Marton Évával, vagy Kovalik Balázs Elektrája. Az elmúlt években az operairodalom kuriózumaiban volt elsősorban látható például Prokofjev: Tüzes angyal vagy Reimann: Lear című operájában. Gyönyörű koncertek fűződnek nevéhez, mint Liszt: Szent Erzsébet legendája Kocsis Zoltánnal, vagy Richard Strauss: Négy utolsó ének a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával. Szívügye a kortárs magyar zeneirodalom interpretálása, az elsők között nevezik meg e repertoár hiteles előadójaként.
Díjak és elismerések:
Kiváló Művész (2019)
Főbb szerepek:
Mozart: Così fan tutte – Fiordiligi
Puccini: Pillangókisasszony – Cso-cso-szan
Verdi: Aida – Aida
Puccini: Tosca – Tosca
Leoncavallo: Bajazzók – Nedda
Puccini: A Nyugat lánya – Minnie
Massenet: Manon – Manon Lescaut
Mozart: Figaro házassága – Grófné
Bizet: Carmen – Micaëla
Verdi: Otello – Desdemona
Janáček: Jenůfa – Jenůfa (R: Vidnyánszky Attila)
Csajkovszkij: Anyegin – Tatjana (R: Kovalik Balázs)
Liszt: Szent Erzsébet legendája (V: Kocsis Zoltán)
R. Strauss: Négy utolsó ének (Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara)
Vajda: Karnyóné – Karnyóné
Verdi: Don Carlos – Erzsébet királyné
Giordano: Andrea Chénier – Maddalena
Mozart: Don Giovanni – Donna Elvira
Csajkovszkij: Pikk dáma – Lisa
Sosztakovics: Kisvárosi Lady Macbeth – Katyerina Izmajlova
R. Strauss: Elektra – Chrysothemis
R. Strauss: A rózsalovag – A tábornagyné
R. Strauss: Arabella – Arabella
Petrovics: Shakespeare daloskönyv (Bátori Évának dedikálva)
